Gemeente wijst de weg naar hulp bij geldzorgen    

Heb je geldzorgen? Wij helpen je! Met deze boodschap startte de gemeente op maandag 21 februari 2022 een campagne die inwoners met geldzorgen de juiste weg wijst. 

Wethouder Floor Kist: “We maken het zo makkelijk mogelijk voor mensen met geldzorgen. Het is al lastig genoeg. En hoe eerder je je leven weer kunt oppakken, des te beter het is voor iedereen. Met deze campagne wijzen we inwoners de weg. Ga langs bij het PING loket, bel het speciale telefoonnummer of kijk op de website.”

Op de website www.lv.nl/geldzorgen staat een overzicht met mogelijkheden om hulp bij geldzorgen te vinden. Zowel fysiek, telefonisch als online.

PING loket

Zo kunnen inwoners op maandagochtend in de Bibliotheek aan de Vliet in Leidschendam terecht bij het Persoonlijk IN Geld (PING) loket. Tussen 10:00 en 12:00 uur zitten hier medewerkers van Kredietbank Nederland die advies kunnen geven.

Landelijk telefoonnummer

Via het landelijke telefoonnummer 0800 8115 kan iedereen anoniem vragen stellen over geldzaken. De medewerkers aan de telefoon helpen inwoners met antwoorden of verwijzen naar lokale organisaties voor verdere ondersteuning.

Test via Geldfit

Inwoners die liever online hulp zoeken, kunnen de Geldfittest invullen. Aan de hand van een aantal vragen wordt vastgesteld hoe iemand financieel fit blijft of wordt. Vervolgens krijgt de invuller suggesties over welke lokale organisaties daarbij kunnen helpen.