Martijn Oudshoorn
Half november, de bladeren vallen van de boom, Sinterklaas en zijn pieten doen hun intrede in ons land. Op de achtergrond zijn de voorbereidingen al weer in volle gang, want de volgende editie van het VV/ZZ-KZ Zaalvoetbalkampioenschap is al weer in zicht. De zaalvoetbalmakelaars hebben het druk in de periode voorafgaande aan het toernooi. Er wordt getrokken aan de sterren van het ‘’ZZ-toernooi’’. Ieder team wil goed voor de dag komen en aast op een misschien wel beslissende speler. De organisatie is daarom ook benieuwd naar de namen die alle teams weer gaan opgeven. Dinsdagavond 22 november 2016 tussen 20.00 uur en 21.00 uur zullen in de kantine van Stompwijk’92 alle inschrijvingen in ontvangst genomen worden. Het streven is om de inschrijving te sluiten bij 32 deelnemende herenteams. Dus wie het eerste komt, wie het eerste maalt.
Bij de dames belooft het ook weer een spannend toernooi te worden, dit begint al bij de inschrijvingsavond. Dus ook hier geldt: wie het eerste komt, wie het eerste maalt. In januari en februari kunnen de deelnemers weer binnen de lijnen van Sporthal Meerhorst hun beste beentje voorzetten. Ik geef u alvast de data van de speelavonden: 7, 14, 28 januari, 4 februari en de finale avond zal plaatsvinden op 11 februari 2017.
Volgen nu nog wat huishoudelijke mededelingen. We willen iedereen wederom wijzen op de doelstellingen van het toernooi: Gezelligheid, Prestaties en Sportiviteit(GPS). Wij, als organisatie, zien dit als de 3 speerpunten van het naderend toernooi. Om het VV/ZZ-KZ toernooi weer een succes te kunnen maken is het ook belangrijk dat de deelnemers en aanhangers hun vreugde en frustratie kunnen vieren/uiten. Dit wordt meestal als eerste gedaan in de kantine onder het mom van een drankje en een hapje.
Voorafgaande jaren heeft de organisatie op het inschrijfformulier 2 namen verplicht laten stellen voor bardienst draaien, indien hier noodzaak voor was. Dit jaar zal de organisatie dit niet verplicht stellen, echter zullen wij op de inschrijvingsavond wel naar vrijwilligers vragen die de organisatie zou kunnen helpen met diverse kleine taken, zoals bijvoorbeeld een scoreboard bedienen en/of eventueel vrijwilligers die het leuk vinden een bardienst te draaien. Op het inschrijfformulier en/of op de inschrijvingsavond kunnen de namen doorgegeven worden. (Zie Dorpsketting)
Deelnemers aan het toernooi dienen enige band te hebben met Stompwijk’92 of met de Stompwijkse gemeenschap. Wij willen verder met nadruk erop wijzen, dat alleen opgegeven spelers speelgerechtigd zijn voor het toernooi. Alle teams zijn verplicht een deelnemerslijst in te leveren met minimaal 10 spelers. Een deelnemer dient 17 jaar of ouder te zijn of tijdens het toernooi 17 jaar te worden. Dit betekent dus voor dit jaar dat een deelnemer voor 12 februari 2000 geboren dient te zijn.
Ter beoordeling of aan de gewenste regels is voldaan, dient op de deelnemerslijst naast de teamnaam, de naam van de deelnemer, geboortedatum en woonplaats vermeld te worden. Ook is het verplicht om een contactpersoon van het team te vermelden. Tenslotte dient het inschrijfformulier te zijn voorzien van het inschrijfgeld: € 65,-. Dit dient dus tegelijkertijd in te worden ingeleverd.