Zoals in de vorige update al werd vermeld, zijn de voorbereidingen voor de Oilibya-rally in volle gang. De truck wordt klaar gemaakt, is op dit moment nog niet rijdende. Er moet nog veel aan gebeuren en het zal een enorme strijd tegen de klok gaan worden. De remmen waren gepland om tussen Marokko en Valkenswaard te doen, maar Aad had er niet genoeg vertrouwen in en deze worden nu vervangen. Ook worden er naven gereviseerd. De cabine wordt van nieuwe stoelen (op maat) voorzien en alle communicatie middelen in de cabine (intercom) worden gecheckt. Door de herrie is het niet mogelijk om op een normale manier met elkaar te communiceren in de cabine. Iedere avond wordt er gesleuteld, elke zaterdag was men ook al bezig en zelfs ook afgelopen zondag. De helpende hand van Arie Verhagen geeft een enorme verlichting. Arie is inmiddels al meerdere keren wezen helpen aan de truck (zelfs ook op zondag!).
Deze week wordt de truck ook weer “bij”geplakt. De nieuwe sponsors, welke nog niet op de truck staan moeten er opgeplakt worden. De “open gaten” worden al aardig opgevuld. Hier en daar is nog een plek over en daar wordt ook hard aan gewerkt om deze “gevuld” te krijgen. Kortom, we willen dat de truck er zaterdag spik en span bij staat.
Verder worden er lijsten gemaakt wat er allemaal mee moet en worden er spullen verzameld zoals rallykleding (race-overall, raceschoenen, helm, brandwerende race-ondergoed, etc.). Bijna iedere dag komt er wel een bezorgdienst bestellingen bezorgen. Ook is het team afgelopen week goed door de medische keuring gekomen en zijn de internationale rally licenties afgegeven.
Zaterdag moet de truck klaar zijn. Moeten alle spullen ingepakt zijn en zal men richting Ederveen vertrekken om de truck daar klaar te maken voor transport naar Marokko. Zondagochtend zal Aad vertrekken om samen met het Rainbowteam en de assistentie truck van Ginaf rijdend richting Marokko te gaan. De planning is om op woensdag van Spanje naar Marokko over te varen. Hierna zal er in Marokko ook nog aardig wat kilometers gereden moeten worden voordat men aankomt in Zagora. Totaal zo’n 3385km. Op 3 oktober worden de overige teamleden Jos Schotanus (navigator), Sebastiaan Haverkamp (monteur in de truck) en Charl Luiten (monteur in bivak) ingevlogen.
Op 3 en 4 oktober vindt in Zagora de keuring van de trucks en de administratieve afhandelingen plaats. Op 5 oktober gaat het dan echt gebeuren en zal de rallytruck aan de start verschijnen en zal het debuut van de Stompwijkse rally truck een feit zijn.
Op 5 oktober gaat het dan echt gebeuren en zal de rallytruck aan de start verschijnen en zal het debuut van de Stompwijkse rally truck een feit zijn. De 1e dag een wedstrijdetappe van 330 km en een verbindingsroute van 133 km, 2e dag 224 km en 141 km, 3e dag 274 km en 196 km, 4e dag 293 km en 348 km verbindingsroute naar Agadir. Het bivak verhuist tijdens de rally maar 1x .Dat is dus op de 4e dag van Zagora naar Agadir. De laatste wedstrijddag is op 9 oktober. Deze dag heeft men een etappe van 237 km met een verbindingsroute van 79 km. Het is dan de bedoeling dat men dan de finish haalt! Zaterdag 10 oktober komt Aad met het vliegtuig naar huis. Sebastiaan zal met de truck naar huis komen. Als de truck niet meer kan rijden, zal deze op de dieplader vervoerd gaan worden.
Aad zal met een enorme dosis aan ervaring en verhalen thuiskomen. Uiteraard gaan we proberen om zoveel mogelijk nieuws vanuit Marokko te vergaren om iedereen via de website www.vanvelsenrallysport.nl en op facebook op de hoogte te houden
Nicoline van Velsen