Burgemeester en wethouders van Leidschendam Voorburg hebben dinsdag 4 januari 2005 onder andere de volgende besluiten genomen:
Stedenbanden Sportevenement 2006
In het kader van de evaluatie stedenbanden is door het college met de gemeenteraad afgesproken om in de zomer van 2006 een sportevenement te organiseren tussen de stedenbanden van Leidschendam Voorburg; Hranice in Tsjechië, Konstancin Jeziorna in Polen en Temecula in de USA. Gekozen is voor een sport en spelvorm in de geest van Spel Zonder Grenzen.
Invoering Beheerkwaliteitplan openbare ruimte
Burgemeester en wethouders zijn akkoord gegaan met de wijze waarop het Beheerkwaliteitplan voor de openbare ruimte in de gemeente Leidschendam Voorburg ingevoerd gaat worden. Het plan betreft de fysieke beheeraspecten van de werkvelden groen, watergangen, verhardingen (straten, pleinen), straatmeu bilair, en straatreiniging, maar zijn er ook raakvlakken met handhaving, toezicht, sociale aspecten en bewonersparticipatie.
Ramp in Zuid Oost Azië
Het college heeft in nauwe afstemming met de gemeenteraad besloten € 1,00 per inwoner beschikbaar te stellen aan giro 555 ten behoeve van de slachtoffers van de zeebeving in Zuid Oost Azië. De gemeente heeft inmiddels een bedrag van € 73.750 overgemaakt en het college verzoekt de gemeenteraad met dit besluit in te stemmen en het bedrag ten laste van de post voor onvoorziene uitgaven te brengen.
Gemeente maakt grote vordering met realiseren eigen doelstellingen
De gemeente Leidschendam Voorburg heeft in 2004 meer dan de helft van haar eigen doelstellingen gerealiseerd. Van de 47 doelstellingen uit het Burgerjaarverslag van 2003 zijn er in het Burgerjaarverslag van 2004 25 volledig gehaald. Het Burgerjaarverslag 2004 is uiterlijk half februari beschikbaar zowel in gedrukte als digitale vorm. Vrijwel zeker kan de gemeente Leidschendam Voorburg als eerste gemeente in de regio al haar resultaten over 2004 melden. Burgemeester Van Haersma Buma haakte daar ook op in tijdens zijn nieuwjaarstoespraak: “De kwaliteit van onze dienstverlening is een belangrijk issue. Die kwaliteit vertaalt zich vaak in heel eenvoudige dingen, zoals of we de telefoon binnen vier keer rinkelen opnemen, of we binnen acht weken inhoudelijk antwoord op een brief geven en binnen vier dagen op een e mail en of een bezwaarschrift binnen 14 dagen is afgehandeld. Over dergelijke basale kwaliteitszaken hebben we als college prestatieafspraken gemaakt met de gemeentelijke organisatie, en we sturen daar erg op. Met goede resultaten als gevolg.”