Over een maand is het weer zover. Het 18e weekendkamp gaat dan van start. De inschrijving is gesloten. Er hebben zich ca. 100 deelnemers aangemeld voor dit kamp (40 meisjes en 60 jongens). De voorbereidingen zijn in volle gang en we zullen een klein tipje van de sluier oplichten.
Na deze lange periode van droogte duiken we onder water. We zakken met z’n allen naar de bodem van de diepzee in de Stille Oceaan. We gaan met z’n allen naar de wereld van ATLANTIS. In deze wondere wereld van vissen, koraal, dolfijnen, zeepaardjes leven ook mensen, nl de meerminnen en meermannen van Atlantis. Zij leven daar in een luchtbel, verborgen voor de bovenwereld. De koning van dit volk heet Neptunes en hij is de baas over alles wat daar leeft, mensen en dieren. Nu in deze wereld moet je ook naar school en aan het werk, maar het is net allemaal even anders. Je hoeft tenminste niet elke dag onder de douche, want je bent al nat als je buiten de luchtbel komt. En je kan lekker elke dag gaan zwemmen. Ook is er van alles te beleven. Het koraalrif en de wiervelden zijn een heus doolhof en er leven heel veel vissen, dolfijnen, walvissen en andere zeedieren met wie je kan spelen. Soms merken ze wel eens wat van de bovenwereld. Dan komt er een kapot schip naar beneden en dat blijft liggen op de zeebodem. Een speelplaats met leuke spullen er in. Soms is het minder leuk. Dan komt er allemaal olie en viezigheid naar beneden. Ook zijn er haaien en kwallen en dat zijn vervelende dieren. Nu hier gaan we 2 dagen naar toe en beleven er van alles.
Wat moet je allemaal meenemen? Natuurlijk zwemkleding, en verder slaapzak, luchtbed, tandenborstel, tandpasta, zeep, handdoek, washandje, sportkleding en schoenen die vies en nat mogen worden, sportkleding, sokken, sportschoenen, ondergoed, pyjama, bord, beker, mes, warme kleding voor ’s avonds, evt. regenkleding, zaklantaarn. De volgende keer maken we de teamindeling en leiders bekend. Het programma is bijna rond, maar dat verklappen we nog niet. We zien jullie wel in Atlantis!!
Blub, blub!!!
De WKcommissie, Sjors, Jeroen, Wendy, Ankie, Anneke, Margreet, Marja en Ans.
P.S. De leidersvergadering is op donderdag 15 mei om 20.30 uur in de kantine van de sporthal. We verzoeken alle vaste en losse leiders hierbij aanwezig te zijn.