Toerclub Stompwijk

Zondag 1 sep. ‘s Ochtends om 8.05 kregen we appje van Ronald dat hij een keertje oversloeg, hij was een beetje moe en Arno ook dus …. hij wenste ons een goed rit. Tja dan zijn we toch een beetje onthoofd, gelukkig bij de sporthal aangekomen was Edu al bezig om een mooie rit in elkaar te zetten. We vertrokken klokslag half negen richting de Meerpolder, Buytenpark en Snowworld naar Oude Leede. We reden met zijn zessen slingerend door Pijnacker, Delfgauw en de Zweth naar Maasland om vervolgens om 10 uur in Maasluis met 50 km op de teller aan te komen. De koffietent was nog dicht maar ging gelukkig gelijk open en de koffie met puntjes stonden zo op tafel. Onder de koffie even de prestatie van Arno, Patrick, Frank en Richard geanalyseerd die de Claude Criquielion gereden hadden met 30 gr Celsius. Chapeau mannen. Daarna moesten wij zelf weer aan de bak. Edu loodste ons via een mooie route slingerend door het Westland richting Schipluiden, Delft, L/dam naar Stompwijk. Even voor half één kwam ik met 94 km weer thuis.
Gr Guus vd Bosch

De C2 vertrok met drie fietsers voor een bakkie koffie bij Het Rieten Dak. Op de kalender stond Hazerswoude, maar Klein Giethoorn was dicht. Daar zijn nieuwe openingstijden en dat merkten wij ook al met moederdag. Vanaf deze week echter kunnen wij in de weekenden weer aanschuiven voor een koffiepauze. Dus wie weet komen we nog in september op dat idyllische plekje. De groep was vandaag wat kleiner, omdat er drie fietsers mee waren naar Oostvoorne met de TC3daagse en er was een verjaardag te vieren, vakantie, ziekenboeg en vrijwilligers werk te doen. De drie fietsers kozen voor een lekker klein tochtje van totaal 40 km. Over de bekende wegen zijn zij naar Het Delfts Hout gefietst. Het was lekker weer om te fietsen. Het kleine verslag is namens Cock van Santen.
Groetjes, Lia de Jong-Zwetsloot

Een verslag van 3 dagen fietsen met de Toerclub naar OostVoorne
Vrijdag 30 augustus verzamelen we, Jaap, Nico, Jan, Ria, Petra, Trees, Ria, Jan, Peter, Marja, Fried, Lia, Ida, Wil, Aad en ondergetekende zich bij het Kulturhus voor koffie en taart, verzorgd door Trees. Na de groepsfoto op de trappen reden we met zijn 16en om 10.15 uur richting ‘s-Gravenzande voor de lunch. Jaap heeft zoals altijd de mooie paadjes weer voor ons uitgezocht. Het weer is mooi zonnig met een pittig windje. De lunch is op een mooie locatie vlakbij het strand en bekend bij onze wielrenners. Bij zo’n grote groep gaat er wel eens wat mis, maar alles smaakt prima en met een volle maag rijden we naar de boot van Hoek van Holland om naar de Maasvlakte te varen, waar we mooi op tijd arriveren. Onderweg mindert de schipper zelfs wat vaart om ons te laten
genieten van de zeehondjes die op het strand liggen te zonnen! Langs de Eerste Maasvlakte met zijn grote kranen en containers ligt een mooi fietspad en al fietsend langs duinen en strand komen we, na 60 km, uit bij onze locatie, Hotel van Marion, waar Peter en Jan onze bagage donderdag al gebracht hadden. Op 300 meter lopen ligt dan onze B&B van Marion, waar we overnachten en ontbijten. Na een welverdiend drankje zoekt een ieder zijn weg naar de kamer, zwembad of wandelingetje. Het diner wordt geserveerd in het hotel en we genieten van de heerlijke gerechten.
Daarna wordt er gekaart, spelletje of t.v. gekeken. Het bed wordt opgezocht want morgen wacht ons weer een fietsdag.

Zaterdag 31 augustus, doen we na het prima ontbijt een rondje Oostvoorne. De zon schijn weer uitbundig en we fietsen over het mooie eiland en wat genieten we weer van dorpjes, landerijen en andere pracht en praal. Jammer dat we te vroeg bij Brielle zijn voor de koffie, een mooie vesting plaats met schitterde boten en schepen in de havens. In Zuidland vinden we uiteindelijk een cafetaria die ons snel bedient van koffie en lekkere stroopwafeltjes! Hij had een beetje haast want hij zou een voetbalwedstrijd gaan fluiten. De voortreffelijke lunch gebruikten we in Hellevoetsluis en via Rockanje fietsen we weer naar ons eindpunt, het terras van het hotel. Er stond weer 60 km. erbij op de teller. Ieder ging weer zijn weegs om om half 7 weer aan het diner aan te schuiven. Ook de avond wordt ingevuld met kaarten en mens erger je nieten. Een ander groepje gaat naar het plaatselijke dorpsfeest en genieten daar van muziek en dans.

Zondag 1 september, na het ontbijt worden tassen weer naar de opslag gebracht en haalt Leo ze later op. Om half 10 staan we weer gereed voor de route naar huis. De eerste stop is de hefbrug bij Rozenburg waar we wachten op een reuze grote Ferry, de Pauline Valetta. Ik heb nog nooit zo`n grote veerboot voor vrachtwagens gezien! Wat een joekel! Daarna komt al gauw de veerboot voor ons in het zicht om over te varen naar Maasluis en drinken we de koffie in het ons bekende “het Wapen van Maasland”. Een prachtige route door het Vlaardingse park en de lunch stop is bij Schielicht, ook heel vertrouwd voor ons. Daar neemt Leo de fiets van Petra over en gaat zei, na het broodje op huis aan. Wat valt het weer mee, we hebben meest voor de wind de hele dag, ook al is het wel aan de frisse kant. Om 16.00 uur arriveren we, weer na 60 km. bij De Bles en wordt het gezellige weekend afgesloten met elkaar en maken alweer plannen voor het volgende jaar. Jaap bedanken we voor het regelen van alles, de routes, financiën enz. een uitgebreid verslag komt in het najaar in het clubblad.
Annie van Rijn

Aanstaande zondag 8 september gaan de A- en B-groepen naar Haastrecht. De C heeft als bestemming Schipluiden. We vertrekken weer om 8.30u vanaf het Klaverblad.